Op Safari! - Reisverslag uit Skukuza, Zuid-Afrika van terugnaarstart - WaarBenJij.nu Op Safari! - Reisverslag uit Skukuza, Zuid-Afrika van terugnaarstart - WaarBenJij.nu

Op Safari!

Door: Lotte & Rinske

28 Juli 2015 | Zuid-Afrika, Skukuza

Zondagochtend vertrok de caravaan richting de Kruger voor een weekje wild kijken.

Het leuke is dat we met drie auto's zijn en dat we dus ook allemaal verschillende ervaringen hebben en andere dingen zien. Het enige wat vaststaat is waar we elkaar aan het eind van de dag zullen zien omdat we uiteraard de kampen van te voren moesten reserveren.

Lotte houdt een dagboekje bij en met haar heb ik afgesproken dat zij ook zo nu en dan een stukje voor de blog schrijft. Dit is haar verslagje van een spannende gebeurtenis op de eerste dag in het kamp:

Papa, mama, Ivan, opa en ik waren maandag naar de receptie geweest. Dichtbij de receptie zit een hek en daarachter het krugerpark. Langs het hek kon je een wandeling maken: Rhino Trail.  Toen hadden we bosbokjes, een groepje olifanten wat verder weg en een olifant heel dichtbij gezien... Mama die wilde graag met de olifant op de foto maar ondertussen vond ze het heel erg eng :) Maar opa die ging dus heel stoer naar die olifant toe - veel dichterbij dan mama - maar die olifant was ondertussen heel erg aan het imponeren. En toen opa te dichtbij kwam maakte die olifant een hupje en tetterde. Ivan, mama en ik stonden ondertussen achter het dichtsbijzijnde huisje ;) En papa en opa die waren maar aan het fotograferen. Dat was best heeel spannend...

Als we elkaar tijdens het rondrijden tegen komen wisselen we ervaringen uit. Wie heeft de leeuwen gezien en waar zagen we de meeste olifanten enz.

Voor Matthijs, Elise en Ge was vandaag wel een topdag: zij hebben namelijk in een dag  de BigFive gezien - ongelooflijk! (Big Five is: olifant, leeuw, buffel, neushoorn en luipaard) Vooral die laatste is overdag bijna nooit zichtbaar. Verschanst zich vaak in een boom met een dik bladerdak en is dan niet te zien. Maar vanmiddag werd hij gespot terwijl hij in een boom een impala aan het verorberen was! Het beest trok zoveel bekijks dat het bijna niet mogelijk was om er een goede foto van te maken. Maar met veel geduld en gemanoevreer tussen alle auto's en safaritrucks door is het toch gelukt om een paar prachtige plaatjes te schieten van dit unieke gebeuren.

We genieten met volle teugen. Het weer is prachtig: strakblauwe lucht en een heerlijk termperatuurtje.

In de kampen is het goed toeven. Wij hebben samen met Matthijs en Elise overal huisjes, terwijl de andere twee gezinnen hun campers op de kampeerplaats zetten. Er wordt afwisselend wel of niet samen gegeten - heerlijk ontspannen allemaal.

Ge en ik  wisselen regelmatig van auto om zoveel mogelijk met iedereen mee te kunnen genieten. We zijn nu ongeveer halverwege het park en gaan morgen weer verder trekken naar het noorden.We merken hier al wel dat het veel wilder is dan in het zuiden. Het kamp waar we nu zijn staat in een vlakte en de beesten komen heel dichtbij. Vooral in het donker is het spannend om alle geluiden te horen. Het trompetteren van de olianten en het " gelach" van de hyena geeft echt een heerlijk bush gevoel.

Er staan als het lukt nog een ochtendwandeling op het programma voor de mannen en een avondrit in een safariauto voor de dames. Daar gaan we jullie ongetwijfeld nog over berichten.

Dank voor de reacties op ons vorige stukje - vooral de opmerking over Teun werd met grote hilariteit ontvangen!

• 28 Juli 2015 - 22:28

Annebeth:

Leuk om jullie verhalen te lezen! De olifanten hebben jullie al goed laten schrikken. Leuk Lotte dat je ook een dagboek bijhoudt!
    Geniet van al het moois en een fijne tijd met elkaar.

• 28 Juli 2015 - 22:30

Connie:

Wat een geweldig verslag alweer en dan de big 5 spotten in 1 dag, ben toch een beetje jaloers

• 28 Juli 2015 - 22:35

Hans:

Zoooo gaaf van die Big Five in one day! Benieuwd naar de foto's

• 28 Juli 2015 - 22:36

Connie:

;-) was weggevallen dus deze hoort er nog achter

• 28 Juli 2015 - 22:37

Martha:

Mmm. Wat heerlijk, jullie verhaal te lezen! Lekker genieten en veel foto s maken! Ik wil minstens een zondag mee kunnen genieten! Liefs

• 28 Juli 2015 - 23:07

Wil:

Wow, the Big Five in one day, wat een bofkonten zijn jullie! Ben benieuwd naar de foto's.
    xx

• 29 Juli 2015 - 11:22

Marike:

Wat geweldig om mee te kunnen lezen. Ik vind dat Lotte net zo goed, nee beter schrijft als haat oma. Vooral het hupje van de olifant klinkt leuk! Geniet van elkaar! Liefs

• 29 Juli 2015 - 16:01

Mamma Gina:

Wauw! wat een belevenissen!

Lotte, wat leuk jouw verslag!
    Die mamma van jullie..., de 1e keer dat ze in Afrika was, wilde ze een zwijn aaien (die erg kunnen bijten) en nu wil ze met een olifant op de foto...
    Letten jullie goed op mamma?! Die kan rare dingen doen in Afrika... ;-)

Tot de volgende keer! xxx

• 29 Juli 2015 - 18:13

René Dijkgraaf:

Mooi stukje. Veel plezier nog!

• 31 Juli 2015 - 22:12

To:

Het lijkt wel of je weer ellenlange brieven aan ons schrijft. Zo voelen deze reisverslagen.
    Lotte, wat een mooie beschrijving.