Op weg naar.....New York...!? - Reisverslag uit Malelane, Zuid-Afrika van terugnaarstart - WaarBenJij.nu Op weg naar.....New York...!? - Reisverslag uit Malelane, Zuid-Afrika van terugnaarstart - WaarBenJij.nu

Op weg naar.....New York...!?

Door: Rinske

27 Juli 2015 | Zuid-Afrika, Malelane

Vrijdagmiddag was het dan eindelijk zo ver: de grote reis ging beginnen. Els en Robin waren samen met Jasper al in de ochtend vertrokken, en de rest van de familie trof elkaar op Schiphol. Omdat we thuis al ingeschecked waren verliep het op Schiphol allemaal heel snel en probleemloos. Voor dat we er erg in hadden waren we al op weg naar Parijs en vlogen we daarvandaan met een heel groot vliegtuig verder naar Johannesburg. Omdat we met kleine Steff waren kregen we overal voorrang en hoefden we niet al te veel te wachten. Voor Lotte en Ivan was het allemaal nieuw, voor het eerst vliegen en dan meteen zo'n grote vlucht. Best spannend, maar ze vonden het geweldig.  Natuurlijk gebeurden er ook wel gekke dingen, bijvoorbeeld toen opa besloot de lopende band tegen de stroom in te lopen en hij daar  keihard op teruggefloten werd toen er een daverend alarm afging. Tja...

Het was een rustige vlucht, met als enig verwarrend element dat de vluchtinformatie verkeerd geladen was en we dus steeds te zien kregen dat we naar New York vlogen en hoe lang we daar over zouden gaan doen en hoe laat het zou zijn als we aankwamen. We hebben even heerlijk zitten fantaseren over hoe de tomtom in de cockpit steeds zat te roepen dat het vliegtuig moest omdraaien.... Gelukkig deed de piloot wat er van hem werd verwacht en werden we keurig op tijd in Johannesburg afgeleverd.

Els en Robin waren al door het camperverhuur bedrijf opgehaald en voor Corjan en Reina stond de mevrouw van Bobo campers ook klaar, dus zij vertrokken meteen richting hun vervoer. Wij gingen samen met Matthijs en Elise en kanjer Steff , die zich de hele vlucht voorbeeldig had gedragen en heerlijk had geslapen, naar het autoverhuur bedrijf waar een prachtige bus voor ons klaarstond.

We gingen eerst nog even bij onze vrienden Bram en Teunie langs om hun skottelbraai op te halen en toen reden we door naar Middelburg, waar we met elkaar hadden afgesproken bij een groot winkelcentrum.

Best wel raar om elkaar daar allemaal weer te zien. Na de boodschappen en het eten gingen we in colonne naar Waterval Boven waar we onze eerste overnachting geboekt hadden. Omdat we toch wel met een grote groep zijn en de kleintjes min of meer het ritme bepalen, vertrokken we veel later dan gedacht uit Middelburg en dat resulteerde in een lange rit in het donker - best spannend en zeker erg vermoeiend.

Gelukkig hadden we een goede kaart en leverde Reina een uitstekende prestatie als kaartlezer en zo kwamen we allemaal veilig op de bestemming aan. Het hoeft geen uitleg dat we behoorlijk gaar en moe waren...

Zondagochtend konden we pas goed zien waar we terecht gekomen waren - het was een prachtig plekje met een schitterend uitzicht! Iedereen had een goede nacht gehad en we vertrokken eind van de ochtend richting de Kruger.

Het is bijzonder om zo met elkaar op pad te zijn, ieder deelt op zijn of haar manier met partner of kinderen hun ervaring en deelt herinneringen. Ge en ik voelen ons rijk bevoorrecht om dit zo samen met onze kinderen en kleinkinderen te kunnen  beleven.  We blijven nu tot vrijdag in de Kruger en de eerste dag was al gelijk vol avontuur, maar daar over later meer. Dan zullen we ook uitgebreid vertellen hoe Reina op de foto is gegaan met een olifant en opa heel stoer - of juist niet? - was.

• 27 Juli 2015 - 22:43

Wil:

Fijn dat de reis goed is verlopen. Nu lekker genieten van alles wat voorbij komt en van elkaar!
    xx, Wil

• 27 Juli 2015 - 22:52

Mamma (oma) Gina:

Wat fijn om te lezen dat alles goed is gegaan.
    We zijn erg benieuwd naar jullie volgende verslag!

Hier ook alles oké.
    Bas eet als een tierelier (van ons eten) en staat helemaal te springen als hij eten krijgt!
    Teun heeft volgens ons een verstandelijke beperking...
    Gijs is niet meer aan de 'je weet wel'...

Lieve groeten, pappa en mamma (opa en oma)

• 28 Juli 2015 - 09:55

Arnoud, Natalia En De Kids:

Goed om te horen dat alles goed is gegaan de heenreis.
    Geniet er lekker van en we kijken uit naar een volgend bericht.
    Aanstaande dinsdag 4 augustus gaan we met ons gezin voor twee weken naar Polen, Tomek heeft het allemaal toch voor elkaar gekregen en de heen en terug reis geregeld voor ons!
    Een heerlijk vooruitzicht.

Groetjes en liefs Arnoud en Natalia en de kids.

• 28 Juli 2015 - 12:16

Mamma Gina:

Als je de link selecteert en kopieert in de browser dan werkt hij!

• 28 Juli 2015 - 14:26

Jan En Aja:

Leuk om op deze manier op de hoogte te blijven! Fijn dat de reis zo goed verliep. We waren vooral benieuwd hoe Steff dit zou vinden. Maar zoals jullie schrijven.... het is een kanjer!!
    Zo te horen was opa gelijk opvoedkundig bezig op die lopende band. Ben ook heel benieuwd hoe stoer hij is.....
    Groeten en geniet van en met elkaar,
    Jan en Aja

• 28 Juli 2015 - 20:13

To & Henk:

De kop is er af, zullen we maar zeggen. Zien uit naar jullie verdere belevenissen.
    To & Henk

• 28 Juli 2015 - 22:32

Hans:

Net terug uit het Noorse gaan we jullie berichten volgen. Ook daar iets van een wildtuin ervaring, masr dasrover oater. Geniet met volle teugen!